Je kan mij altijd bellen via:
06 – 15 270 602

Korting verkopen kan iedereen, maar toegevoegde waarde

Is het echt waar dat klanten altijd opzoek zijn naar de goedkoopste oplossing of leverancier? Nee natuurlijk niet! Ook jouw klanten zijn best bereid meer te betalen voor jouw dienst of product, zelfs als het bij de concurrent voor een lagere prijs kan. Maar voor niets gaat de zon op, dus je moet er natuurlijk wel wat voor doen. Hoe creëer je dan die onderscheidende toegevoegde waarde?

Blog Overzicht

  • Service moet echt altijd op nummer één staan
  • Maak het aankoopproces leuk, laagdrempelig en makkelijk
  • Snel, sneller het snelst leveren
  • Wees oprecht en authentiek
  • Verbetert de reputatie van je klant
  • Zorg voor een kneitergoede Total Cost of Ownership

 

1) Service moet echt altijd op nummer één staan

Bedrijven onderschatten de financiële gevolgen op de langere termijn van een slechte service. Ook jouw klanten zijn bereid meer te betalen, als ze zeker weten dat hun vragen sneller, efficiënter en met een glimlach worden beantwoord. Zorg dus ook altijd voor perfecte ondersteuning. De klantrelatie begint pas na de aankoop.

 

2) Maak het aankoopproces leuk, laagdrempelig en makkelijk

Ook jouw klanten hebben een hekel aan gepruts rondom ingewikkelde inkoop en/of betaalmogelijkheden. Als het proces van aankopen eenvoudig en gestroomlijnd verloopt, creëer je zeker onderscheidend vermogen. Focus daarom op eenvoud en snelheid.

 

3) Snel, sneller het snelst leveren

Net als iedereen, willen ook jouw klanten direct na een aankoop er een voldaan gevoel aan overhouden. Als ook jouw organisatie de producten of diensten sneller weet in te vullen of te leveren, dan de concurrent, sta je meteen 3 – 0 voor.

 

4) Wees oprecht en authentiek

Klanten zijn mensen en mensen doen liever zaken met mensen die echt zijn. Werk daarom altijd aan je reputatie en aan de relatie die je hebt met je klant. Het is cruciaal en het geeft je de voorsprong en het onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrent.

 

5) Verbetert de reputatie van je klant

Mensen kopen graag luxe goederen omdat ze het een goed gevoel of zelfs een hogere status geeft. Deze drang naar luxe oplossingen is ook aanwezig in de zakenwereld.

 

6) Zorg voor een kneitergoede Total Cost of Ownership

Het gaat natuurlijk ook over de hoeveelheid geld die er na de aankoop nog aan moet worden uitgegeven. Neem bijvoorbeeld de iPad. Deze kost beduidend meer dan een vergelijkbaar product, maar vereist veel minder onderhoud, waardoor het product goedkoper is op de langere termijn.

 

De marketing funnel: van impressions tot SQL’s

De marketing funnel: van impressions tot SQL’s

Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Online marketing kan voelen als een doolhof van afkortingen en technische termen. Voor veel lijken termen als #EngagementRate, #SearchEngineOptimization, #ClickThroughRate, #CostPerClick, #PagePerformance, #PageRanking,...

SEO checklist: 10 tips voor een betere vindbaarheid

SEO checklist: 10 tips voor een betere vindbaarheid

Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Deze blog bevat een 10-punt checklist voor het verbeteren van de vindbaarheid van je website. Belangrijke tips zijn onder andere het optimaliseren van meta titels en beschrijvingen, het gebruik van relevante H1-tags en...

Alexander heeft marketing binnen IF Technology naar een hoger niveau getild. We hebben intensief samengewerkt om de hele keten van strategie tot uitvoering te verbeteren en te versnellen. Essentieel is zijn bereidheid zich te verdiepen in ons bedrijf en de processen die lopen. Daarbij blijft de link naar sales altijd in beeld waarmee ook de ROI in beeld blijft. Dat in combinatie met zijn enthousiasme maakt hem een waardevol partner.

Martijn van Aarssen

CEO, IF Technology

Samen met Alexander hebben we het proces nieuw leven in geblazen en lead-generation naar een nieuw niveau gebracht. Waar we begonnen met naar elkaar kijken, hebben we in korte tijd gezamenlijk een efficiënte marketing machine neergezet. Met zijn energie en vakmanschap weet hij beweging te krijgen en mensen te stimuleren om net dat stapje extra te zetten.
Ben Meints

Product management & Marketing, ITON