Wanneer iemand authentiek is in zijn gedrag, zal je zo’n persoon niet snel vergeten. Of zoals Richard Branson zelf citeert:

“If you want to stand out from the crowd, give people a reason not to forget you.”

Dit fenomeen geldt namelijk ook voor jouw bedrijf. Of je nu een starter bent of al jarenlang onderneemt. Veel bedrijven vinden het nog steeds lastig om grip te krijgen op het fenomeen merk-denken? Want weerspiegelt jouw bedrijf nu eigenlijk wel jouw unieke eigenschappen, drijfveren, kwaliteiten en aspiraties? En biedt jouw bedrijf daarmee ook de noodzakelijke meerwaarde voor je klanten? Is jouw bedrijf eigenlijk wel een inspirerend en uniek merk?

Merkdenken

Het doel moet zijn dat je in het hoofd van de klanten de functionele en emotionele associaties weet te creëren. Net als die ene persoon voor jou. Je zult als bedrijf moeten afstappen van het communiceren van specificaties en eigenschappen. Deze worden namelijk steeds minder onderscheidend, maar hoe blijf je dan bijzonder? Hoe blijf je dan uniek? Een switch maken naar het creëren van een emotionele waarde is dan de logische stap.

Want als je als merk niet goed weet wie je bent. Hoe weet je dan hoe je moet reageren op de uitdagingen die op je af komen? Merk-denken vraagt om grondig onderzoek naar diverse onderwerpen. Denk hierbij aan persoonlijke kwaliteiten en bezieling. Maar ook zal het een beroep doen op een ’open mind’ naar de wereld, maar vooral ook naar jezelf.

Deze ’open mind’ stelt je namelijk in staat om de veranderingen te omarmen. Tevens helpt het om uitdagingen eenvoudiger aan te gaan. Nieuwsgierigheid en onbevangenheid brengen namelijk verfrissende ideeën en focus. Het geeft beter zicht en begrip op wat merk-denken echt voor jouw bedrijf kan betekenen. 

Merk als kompas

Ondernemers die hun merk als kompas zien, hebben naast een inspirerende uitstraling voor klanten en medewerkers, ook een hoger rendement. Interesse gekregen? Just drop a message!

SenseWise onthult, helpt, inspireert, geeft en lost op! Succes allemaal.