Thema Klantdata & Inzicht

Ken je klant
en groei sneller

Digitalisering verandert het klantproces. Wie weet wat er speelt bij een prospect hun gedrag, behoeften en timing wint. Met 360° klantprofielen breng ik alle data samen in één compleet beeld.

Datagedreven klantkennis

Van losse data
naar één compleet beeld

B2B-bedrijven verzamelen meer klantdata dan ooit. Maar die data zit verspreid over CRM, e-mailsysteem, website, social media en externe bronnen. Het gevolg: marketing schiet in het wilde weg en sales belt op het verkeerde moment.

Een 360° klantprofiel brengt alle datapunten samen in één geïntegreerd beeld per klant of prospect. Dat maakt het mogelijk om campagnes te personaliseren op gedrag, salesacties te triggeren op koopintentie en klantrelaties te verdiepen op basis van echte kennis niet op aannames.

Profielen live: 4–8 weken

Wat levert dit op?

• Eén compleet klantprofiel per prospect en klant
  • Data uit CRM, website, e-mail en externe bronnen gekoppeld
  • Automatische salesnotificaties bij koopintentiesignalen
  • Betere campagnesegmentatie op basis van werkelijk gedrag
  • Dieper inzicht in klantbehoeften en aankooppatronen
  • Minder giswerk, meer relevante gesprekken voor sales

Hoe werkt het?

Van datasilo's naar één klantprofiel

In drie stappen van versnipperde data naar een geïntegreerd en bruikbaar klantprofiel.

01

Databronnen inventariseren & koppelen

Ik breng in kaart welke databronnen jij al hebt en welke het meeste waarde toevoegen. CRM, websitetracking, e-mailplatform, Leadinfo en eventueel externe bronnen worden via API's aan elkaar gekoppeld in één centrale omgeving zonder data buiten jouw systemen te brengen.

Data-integratie
02

360° profielen opbouwen

Alle datapunten worden automatisch samengevoegd per bedrijf of contactpersoon. Gedragsdata, interactiegeschiedenis, firmografische gegevens en koopintentiesignalen worden gecombineerd tot een levend, continu bijgewerkt klantprofiel dat je sales- en marketingteam direct kan gebruiken.

360° klantprofiel
03

Campagnes & salesacties activeren

Vanuit de profielen stel ik geautomatiseerde triggers in: als een prospect een specifieke actie onderneemt, ontvangt marketing automatisch de juiste campagnevariant en krijgt sales een notificatie om contact op te nemen. Zo werken beide afdelingen als één geolied geheel.

Geautomatiseerde activering
360°
compleet beeld per klant
uit alle databronnen
4–8 wk
profielen live en
salesteam geactiveerd
+50%
hogere salesefficiëntie
door betere klanttiming

Veelgestelde vragen

Alles over 360° klantprofielen

Een 360° klantprofiel is een gecombineerd beeld van een klant of prospect vanuit alle beschikbare databronnen: CRM, website, e-mail, social media en externe bronnen. In plaats van losse datapuntjes heb je één compleet, actueel profiel dat je kunt gebruiken voor gerichte marketing en salesacties.

Dit varieert per organisatie, maar typisch omvat het: CRM-data (HubSpot, Salesforce), websitegedrag, e-mailinteracties, LinkedIn-activiteit, Leadinfo-bedrijfsbezoeken en eventueel externe databronnen zoals handelsinformatie. Ik maak een inventarisatie van jouw situatie en bepaal samen welke bronnen het meeste waarde toevoegen.

Sales krijgt automatische notificaties op het moment dat een prospect actief gedrag vertoont een specifieke pagina bezoekt, een e-mail opent of teruggaat naar de prijspagina. Zo belt je salesteam op het moment dat de prospect al warm is, niet wanneer het toevallig in de agenda past.

Ja. Ik werk altijd binnen de kaders van de AVG/GDPR. Data wordt niet opgeslagen buiten jouw eigen systemen. De integraties verlopen via officiële API's van jouw bestaande tools. Er worden geen externe datadumps gemaakt zonder jouw expliciete toestemming.

Wil jij je klant écht kennen?

Plan een gesprek en ontdek hoe 360° klantprofielen jouw marketing en sales naar een hoger niveau tillen.