Je kan mij altijd bellen via:
06 – 15 270 602

Demand Generation in slechts drie stappen

Ontdek waarom onderstaande drie fases van Demand Generation ook jouw potentiële klanten helpen hun problemen te begrijpen en vervolgens te kiezen voor jouw innovatieve oplossing of propositie.

Blog Overzicht

  • Unaware Fase
  • Problem Aware Fase
  • Solution Aware Fase
  • Conclusie

 

Unaware Fase

In deze fase zijn potentiële klanten nog niet op de hoogte van hun problemen of behoeften en zijn ze zich nog niet bewust van de oplossingen die er voor hun beschikbaar zijn. Het doel van deze fase is om potentiële klanten bewust te maken van hun problemen of behoeften en te inspireren van de waarde van de oplossing die jouw organisatie kan bieden.

Relevante acties zijn:
Starten met content marketing: Door middel van informatieve en educatieve content zoals blogs, whitepapers, e-books, webinars, enzovoort, kan jouw organisatie potentiële klanten bewust maken van hun problemen of behoeften.

 

Problem Aware Fase

In deze fase zijn potentiële klanten zich bewust van hun problemen of behoeften, maar zijn ze zich nog niet bewust van de oplossingen die er beschikbaar zijn. Het doel van deze fase is om potentiële klanten te laten zien dat jouw organisatie de oplossing heeft voor hun problemen of behoeften.

Relevante acties zijn:
Case studies publiceren: Door de potentiële klanten te laten zien hoe jouw organisatie eerder succesvol is geweest in het oplossen van problemen of behoeften, kan je potentiële klanten inspireren om voor jou te kiezen.

 

Solution Aware Fase

In deze fase zijn potentiële klanten zich bewust van hun problemen of behoeften en zijn ze zich ook bewust van de oplossingen die er beschikbaar zijn. Het doel van deze fase is om potentiële klanten te overtuigen om de oplossing van jouw organisatie te kiezen en om te zetten in betalende klanten.

Relevante acties zijn:
Start met demo’s: Door potentiële klanten de mogelijkheid te geven om een proefperiode te nemen van de oplossing, kan een organisatie hen laten ervaren hoe de oplossing werkt en hoe deze helpt bij het oplossen van hun problemen of behoeften. Laat ook de potentiële klanten zien hoe de oplossing van jouw organisatie zich verhoudt tot eventuele concurrenten, zo kan je een potentiële klant helpen bij het maken van een weloverwogen keuze.

 

Conclusie

  1. Bewustwording van problemen of behoeften
    • De eerste fase is gericht op het helpen van potentiële klanten om bewust te worden van hun problemen of behoeften
    • Inspireren met de waarde van de oplossing die jouw organisatie kan bieden
  1. Bewustwording van oplossingen
    • Onze tweede fase is gericht op het laten zien van potentiële klanten dat jouw organisatie de oplossing heeft voor hun problemen of behoeften
  1. Keuze voor de juiste oplossing
    • Onze derde fase is gericht op het overtuigen van potentiële klanten om de oplossing van jouw organisatie te kiezen
    • Veranderen hen in betalende klanten.

Bedankt voor het lezen!

De marketing funnel: van impressions tot SQL’s

De marketing funnel: van impressions tot SQL’s

Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Online marketing kan voelen als een doolhof van afkortingen en technische termen. Voor veel lijken termen als #EngagementRate, #SearchEngineOptimization, #ClickThroughRate, #CostPerClick, #PagePerformance, #PageRanking,...

SEO checklist: 10 tips voor een betere vindbaarheid

SEO checklist: 10 tips voor een betere vindbaarheid

Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Deze blog bevat een 10-punt checklist voor het verbeteren van de vindbaarheid van je website. Belangrijke tips zijn onder andere het optimaliseren van meta titels en beschrijvingen, het gebruik van relevante H1-tags en...

Wil je je business daadwerkelijk een boost geven? Ben je op zoek naar een online-marketeer? Stop met zoeken! Bij Alexander ben je absoluut aan het juiste adres. Met zijn deskundigheid, daadkracht en drive realiseert hij aantoonbaar resultaat in jouw business!

Mark Leidelmeijer

Teammanager, RadarVertige

Alexander heeft marketing binnen IF Technology naar een hoger niveau getild. We hebben intensief samengewerkt om de hele keten van strategie tot uitvoering te verbeteren en te versnellen. Essentieel is zijn bereidheid zich te verdiepen in ons bedrijf en de processen die lopen. 

Martijn van Aarssen

CEO, IF Technology