Je kan mij altijd bellen via:
06 – 15 270 602

MRR, TCV, ACV, TAM, Churn van data naar toegevoegde waarde
Financiële KPI’s (Key Performance Indicators) helpen je om de financiële prestaties van je bedrijf te meten. Ze geven een duidelijk overzicht van alle inkomsten en uitgaven. Hiermee kunnen ondernemers beter begrijpen wat er goed gaat met hun bedrijf, wat er verkeerd gaat en welke acties ondernomen moeten worden om succesvol te blijven. KPI’s helpen om doelen te meten en om te beoordelen of je deze ook gaat halen. Van data-analyse naar toegevoegde waarde.

Blog Overzicht

  • Monthly Recurring Revenue
  • Total Contract Value
  • Annual Contract Value
  • Total Addressable Market
  • Churn
  • Concentration risk

 

Total Contract Value (TCV)

Totale contractwaarde is een tweede belangrijke maatstaf om de financiële prestaties van jouw bedrijf te volgen. Het is vooral relevant voor bedrijven die voornamelijk diensten verkopen op basis van abonnementen, omdat het de waarde van deze contracten weergeeft over de gehele looptijd van het contract.

 

Annual Contract Value (ACV)

De jaarlijkse contractwaarde is een maatstaf voor de waarde van een contract over een periode van een jaar. Het wordt veel gebruikt in de software-as-a-service (SaaS)-industrie als een manier om de inkomsten te meten en om deze te vergelijken met anderen in de industrie.

 

Total Addressable Market (TAM)

Totale adresseerbare markt is een term die gebruikt wordt om te verwijzen naar het totale aantal klanten of consumenten dat je mogelijkerwijs kan bereiken met je producten of diensten. Het is een belangrijk inzicht, omdat het je helpt bepalen hoe groot het potentiële marktaandeel is en hoeveel je zou kunnen verdienen.

 

Churn

Verlooppercentage is een belangrijke maatstaf omdat het aangeeft hoeveel klanten jouw bedrijf verliest over een bepaalde periode. Een hoge churn rate kan erop wijzen dat jouw bedrijf moeite heeft om de klanttevredenheid op pijl te houden en kan leiden tot dalende inkomsten.

 

Concentration risk

Dit is het risico dat je bedrijf loopt als je te veel afhankelijk bent van één of enkele specifieke klanten, leveranciers, producten of markten. Dit kan leiden tot financiële problemen als deze afhankelijkheid eventueel verstoord wordt.

Bedankt voor het lezen!

BHAG, marktaandeel berekeningen en de S-Curve

BHAG, marktaandeel berekeningen en de S-Curve

Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Groei is essentieel. Of je nu een starter bent of al jaren onderneemt, het vaststellen van realistische groeidoelstellingen is van strategisch belang. Maar hoe stel je realistische doelen? Middelen die je kunt overwegen te...

Creëer je perfecte Buyer Persona in 5 stappen

Creëer je perfecte Buyer Persona in 5 stappen

Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Worstel je met het maken van een Buyer Persona voor je organisatie? Vind je het moeilijk om te bepalen wie je doelgroep is en waar je als organisatie moet positioneren in de markt? Het maken van een Buyer Persona is een...

Strategische Account Planning: Een recept voor succes

Strategische Account Planning: Een recept voor succes

Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Ben je klaar om het ultieme Strategische Accountplan te maken? Een Strategisch Account Plan (SAP) is een reeks acties en activiteiten waarmee organisaties hun klanten kunnen begrijpen, plannen voor groei kunnen maken en de...

Wil je je business daadwerkelijk een boost geven? Ben je op zoek naar een online-marketeer? Stop met zoeken! Bij Alexander ben je absoluut aan het juiste adres. Met zijn deskundigheid, daadkracht en drive realiseert hij aantoonbaar resultaat in jouw business!

Mark Leidelmeijer

Teammanager, RadarVertige

Alexander heeft marketing binnen IF Technology naar een hoger niveau getild. We hebben intensief samengewerkt om de hele keten van strategie tot uitvoering te verbeteren en te versnellen. Essentieel is zijn bereidheid zich te verdiepen in ons bedrijf en de processen die lopen. 

Martijn van Aarssen

CEO, IF Technology