Je kan mij altijd bellen via:
06 – 15 270 602

Een nieuw tijdperk voor marketing en verkoop
In de wereld van marketing en verkoop hebben big data en de digitale transformatie voor ingrijpende veranderingen gezorgd. Technologische vooruitgang heeft ons in staat gesteld om het online gedrag van klanten en prospects nauwkeurig te analyseren, waardoor we een beter inzicht hebben in hun behoeften en wensen. Bovendien worden klanten steeds beter geïnformeerd, wat leidt tot veranderingen in hun koopgedrag en de bijbehorende klantreis.

Blog Overzicht

In dit blogartikel ontdek je de wereld van marketing en verkoop welke door big data en digitale transformatie gaat veranderen. Belangrijke verschuivingen zijn van actief klanten werven naar inbound marketing, van massacommunicatie naar persoonlijke een-op-een-communicatie, van één social media kanaal naar meerdere kanalen, en van intuïtieve naar data-gedreven besluitvorming. Deze veranderingen bieden kansen voor bedrijven om succesvol in te spelen op klantbehoeften. Er zijn vier belangrijke veranderingen die we moeten erkennen en omarmen:

  • Van zelf klanten vinden naar gevonden worden
  • Van massacommunicatie naar persoonlijke communicatie
  • Van één Social Media kanaal naar aanwezigheid op meerdere kanalen
  • Van intuïtieve naar data-gedreven besluitvorming

 

Van zelf klanten vinden naar gevonden worden

Traditioneel gezien was het de taak van bedrijven om actief klanten te werven. Tegenwoordig draait het echter steeds meer om inbound marketing, waarbij de focus ligt op gevonden worden door potentiële klanten. Contentmarketing, zoekmachine-optimalisatie en lead nurturing spelen hierbij een cruciale rol.

 

Van massacommunicatie naar persoonlijke communicatie

Massacommunicatie behoort tot het verleden. Bedrijven moeten zich nu richten op persoonlijke communicatie op individueel niveau. Tools zoals ActiveCampaign zijn waardevolle middelen om dit te bereiken. Door zorgvuldig afgestemde boodschappen aan te bieden aan specifieke doelgroepen, kunnen bedrijven een sterke band opbouwen met hun klanten. Meer informatie over dit onderwerp is te vinden in het artikel “Met ActiveCampaign scoor je meteen een warme lead”.

 

Van één Social Media kanaal naar aanwezigheid op meerdere kanalen

De klantreis staat nu centraal, en klanten bevinden zich op verschillende kanalen. Het is essentieel dat bedrijven aanwezig zijn op meerdere social media platforms en deze kanalen consistent en complementair aan elkaar benaderen.

 

Van intuïtieve naar data-gedreven besluitvorming

De overvloed aan beschikbare informatie in onze digitale wereld stelt ons in staat om weloverwogen beslissingen te nemen. Dankzij geavanceerde segmentatie kunnen we gerichter te werk gaan, en nieuwe ideeën kunnen eenvoudig worden getest en bij succes breed worden uitgerold.

Kortom, we evolueren van “ik denk dat deze doelgroep het relevant vindt?” naar “ik weet dat ze het willen!” Het tijdperk van digitale transformatie heeft de manier waarop we marketing en verkoop benaderen drastisch veranderd. Door deze veranderingen te omarmen en de kansen die ze bieden te benutten, kunnen bedrijven succesvol inspelen op de steeds veranderende behoeften van klanten en prospects.

Bedankt voor het lezen!

De marketing funnel: van impressions tot SQL’s

De marketing funnel: van impressions tot SQL’s

Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Online marketing kan voelen als een doolhof van afkortingen en technische termen. Voor veel lijken termen als #EngagementRate, #SearchEngineOptimization, #ClickThroughRate, #CostPerClick, #PagePerformance, #PageRanking,...

SEO checklist: 10 tips voor een betere vindbaarheid

SEO checklist: 10 tips voor een betere vindbaarheid

Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Deze blog bevat een 10-punt checklist voor het verbeteren van de vindbaarheid van je website. Belangrijke tips zijn onder andere het optimaliseren van meta titels en beschrijvingen, het gebruik van relevante H1-tags en...

Wil je je business daadwerkelijk een boost geven? Ben je op zoek naar een online-marketeer? Stop met zoeken! Bij Alexander ben je absoluut aan het juiste adres. Met zijn deskundigheid, daadkracht en drive realiseert hij aantoonbaar resultaat in jouw business!

Mark Leidelmeijer

Teammanager, RadarVertige

Alexander heeft marketing binnen IF Technology naar een hoger niveau getild. We hebben intensief samengewerkt om de hele keten van strategie tot uitvoering te verbeteren en te versnellen. Essentieel is zijn bereidheid zich te verdiepen in ons bedrijf en de processen die lopen. 

Martijn van Aarssen

CEO, IF Technology